Spring naar de inhoud

Gent Knipt Ook De Wet

Gent neemt het niet te nauw met de wegcodes.

HKB 1 dec 1975 Art 7.3 

Het is verboden het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, zwerfvuil of stoffen op de openbare weg te werpen, te plaatsen, achter te laten of te laten vallen, hetzij door er rook of stoom te verspreiden, hetzij door er enige belemmering aan te brengen.

GENOEG belemmeringen in onze Stad !

Terug een stad waar we doorgang hebben en ons historisch zicht niet verpest!
Gent is zeer uniek, hoe haalt men het in het hoofd om zo een mooie stad dit aan te doen? Waarom zijn ze bij monumentenzorg zo streng tegen de eigenaars van historische gebouwen maar laten ze het aanranden van een stad toe.

Is het een voorwerp op de openbare weg geplaatst? : JA !

Brengt het een belemmering aan? : JA !

Hindert het voorwerp het verkeer? : JA !

Maakt het voorwerp het verkeer onveilig? : JA

= Weghalen !!
 

Uiteraard worden de anti-terrorisme versperringen niet bedoeld, noch geviseerd in dit artikel. Voor meer info zie :
www.centredecrise.be/nl/news/crisisbeheer/waakzaamheid-tegen-terrorism

Naast het feit dat de versperringen niet wettelijk zijn volgens de wegcode en dat ze de stad ENORM lelijk maken, is er ook nog de toegang van de veiligheidsdiensten!

Voor ziekenwagens, politie en brandweer is ELKE seconde van belang, elke hinder kan levens kosten, daar ligt men duidelijk niet van wakker bij het Gents bestuur.

Onderstaand voorbeeld toont aan op welke manier de brandweer zich moet behelpen, gelukkig vielen er geen doden.

De stad is de laatste jaren zeer nonchalant wat betreft de veiligheid, men plaatst maar obstakels, bij wegenwerken slechte markeringen, putten worden niet afgebakend, bij herstellingen laat men alles staan of liggen.
DRINGEND tijd dat men terug aan de VEILIGHEID van de Gentenaars begint te denken ipv van enkel aan de inkomsten van de stad.

Tijdelijke borden worden soms na weken opgehaald, bij speelstraten mochten de bewoners zelf de straat afsluiten bij de ingang van de speelstraat. Welke bij verschillende straten constant bleef staan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.